Onderzoek naar het functioneren van Noaberkracht

Foto: VVV

In de afgelopen jaren hebben de gemeenteraden van Dinkelland en Tubbergen meermalen aangedrongen op een evaluatie van bedrijfsorganisatie Noaberkracht. De burgemeesters van beide gemeenten hebben in het kader van de organisatieontwikkeling met de directie gesproken over een evaluatie.

“Zeker nu Noaberkracht bijna 5 jaar bestaat is het een natuurlijk moment op deze evaluatie uit te voeren. Noaberkracht is uitgegroeid tot een professionele organisatie waar medewerkers met grote passie en betrokkenheid goed werk leveren”, aldus burgemeester Ineke Bakker. “Maar net als bij andere organisaties gaat er ook wel eens wat mis. Daarom is het goed om af en toe de peilstok erin te steken en te kijken hoe het gaat en waar de organisatie nog verder verbeterd kan worden. De samenleving is in beweging, dat zien we in al onze processen. Kijk alleen maar wat er aan enorme dynamiek ontstaat door Mijn Dinkelland 2030. Dat vraagt veel van de organisatie. Een hele andere manier van denken en werken. Het is daarom goed om te kijken hoe we zorgen dat Noaberkracht een toekomstgerichte organisatie blijft.” Om deze redenen heeft het bestuur van Noaberkracht, waarvan het college van Dinkelland onderdeel uitmaakt, de directie gevraagd om een opdrachtformulering op te stellen voor een extern begeleide brede evaluatie.

De concept-opdrachtomschrijving wordt aan de raad van zowel Tubbergen als Dinkelland voorgelegd zodat de raad kan aangeven of het voldoet aan haar verwachtingen én kan aangeven of er nog extra aandachtspunten zijn. Hierna zal het bestuur van Noaberkracht opdracht geven voor deze extern begeleide evaluatie.

In de gemeenteraad leeft de gedachte om tevens een rekenkameronderzoek in te stellen naar de financiële handel en wandel van Noaberkracht. Dat kan ook via de provincie.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen