Gemeente gaat burgers vaker op afspraak en digitaal bedienen

Foto: VVV

Per 1 april 2019 is het mogelijk om ook op afspraak een bezoek te brengen aan de afdeling burgerzaken van de gemeente Dinkelland.

Op woensdag- en donderdagochtend blijft vrije inloop mogelijk. Een afspraak maken, voor bijvoorbeeld het aanvragen van een paspoort of een uittreksel uit de basisregistratie personen, kan via de website en telefonisch. Dit is maximaal twee weken van tevoren mogelijk.

Het is al enige tijd mogelijk om online producten en diensten aan te vragen op de website. “Door de komst van werken op afspraak, verruimen we deze digitale dienstverlening. Inwoners bepalen zelf op welk moment een afspraak maken het handigst is”, legt burgemeester John Joosten uit. “Ook kunnen we door werken op afspraak onze klantenstroom beter plannen en onze medewerkers aan de balie inzetten op basis van het aantal afspraken en/of de expertise die nodig is.”

Zonder afspraak

Voor het ophalen van het aangevraagde rijbewijs, paspoort of de identiteitskaart hoeft geen afspraak gemaakt te worden, maar moeten aanvragers wel het afhaalbewijs en het oude legitimatiebewijs meenemen.

Rijbewijzen, paspoorten of identiteitskaarten kunnen persoonlijk worden opgehaald bij de receptie tijdens de openingstijden van het gemeentehuis:

  • Maandag t/m donderdag 08.30 – 17.00 uur
  • Dinsdagavond 17.00 – 19.30 uur
  • Vrijdag 08.30 – 12.30 uur

Nieuwe openingstijden

Met de komst van werken op afspraak, veranderen ook de openingstijden van de afdeling burgerzaken:

  • Maandag 08.30-11.00 uur op afspraak
  • Dinsdag 08.30-12.30 uur en 14.00-19.30 uur op afspraak
  • Woensdag 08.30-12.30 uur vrije inloop
  • Donderdag 08.30-12.30 uur vrije inloop en 14-16.30 uur op afspraak
  • Vrijdag 08.30-11 uur op afspraak
Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen